tekst alternatywnytekst alternatywnytekst alternatywnytekst alternatywnytekst alternatywnytekst alternatywnytekst alternatywnytekst alternatywny

wtorek, 8 kwietnia 2014

Nakrapiane zdrowie

Haru ostatni czasy miał ogromne problemy z drapaniem się, nie miałam pojęcia dlaczego, czytając fora zauważyłam, że wiele zwierząt ma problemy z alergią na kurczaka, pomyślałam, że i ja go wyeliminuję. Drapanie przeszło jak ręką odjął, ale za to wiedziałam jak ważną rolę odgrywa jajko w BARFie. Niezbyt miałam pomysł skąd wezmę od innego ptactwa jajka, od razu do głowy przyszły mi jaja przepiórcze, zwykle są polecane właśnie dla alergików. Przeszukałam sporo stron w internecie i w końcu znalazłam hodowcę, który zgodził się wysłać kurierem 3 palety jaj. 

O wartości konsumpcyjnej jajek przepiórczych decyduje między innymi ich znakomity smak i duży udział żółtka w stosunku do całego jajka. Dzięki znajdującym się w nim składnikom, jajka przepiórcze są na ogół nieszkodliwe dla osób uczulonych na białko jaja kurzego. Zaleca się ich spożycie przez ludzi w stanach rekonwalescencji i osłabienia organizmu. Można podawać je niemowlętom i używać do maseczek kosmetycznych.

W porównaniu z jajem kurzym, skład chemiczny jaja przepiórczego jest bogatszy. Jaja przepiórcze zawierają więcej niezbędnych aminokwasów egzogennych i mniej tłuszczu. Są też bogatym źródłem żelaza, miedzi, karotenu i witamin z grupy B. Charakteryzują się najwyższą zawartością przyswajalnego fosforu, niespotykaną w innych produktach spożywczych. Ponadto odznaczają się znakomitym smakiem, efektownym wyglądem i łatwą podzielnością.

Jaja przepiórcze są pomocne w leczeniu astmy, cukrzycy, zaburzeń nerwowych, bronchitu, anemii, chorób nerek i wątroby oraz w terapii wzmacniania włosów. Regularnie spożywane uważane są za afrodyzjak.

Jajka przepiórcze można przechowywać w zupełnie świeżym stanie przez 30 dni, a w lodówce nawet przez 3 miesiące. 

informacja ze strony przepiorki.pl